Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka to wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania mające na celu stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikację małego dziecka niepełnosprawnego lub zagrożonego niepełnosprawnością, od chwili jej wykrycia do czasu podjęcia przez dziecko nauki w szkole, a także pomoc i wsparcie udzielane rodzicom i rodzinie w nabywaniu przez nich umiejętności postępowania z dzieckiem w zakresie określonym przez indywidualny program wczesnego wspomagania. Zajęcia odbywają się na terenie przedszkola w gabinetach terapeutycznych, gabinecie logopedycznym oraz gabinecie Integracji Sensorycznej.
Zajęcia prowadzone są przez zespół specjalistów posiadających przygotowanie do pracy z małymi dziećmi o zaburzonym rozwoju psychoruchowym:
- psychologa
- logopedę/neurologopedę
- oligofrenopedagogów
- surdopedagoga
- tyflopedagoga
- rehabilitanta
- terapeutę Integracji Sensorycznej
Rodzice, którzy chcą, aby ich dziecko zostało objęte wspomaganiem rozwoju są zobowiązani do złożenia (u dyrektora przedszkola) wniosku o objęcie dziecka wczesnym wspomaganiem rozwoju. Do wniosku należy załączyć Opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.